Heeft u problemen met Windows 10? Als dat het geval is, kan er een probleem zijn met uw profiel. In dit Windows 10 artikel laten we u de stappen zien om dit probleem met behulp van een lokaal account op te lossen.

Wat gaan we doen

Ook al kunt u zich beperken tot het aanbrengen van systeemwijzigingen en het aantal apps tot een minimum beperken, dit betekent niet dat u nooit problemen zult ondervinden met Windows 10. Op een gegeven moment kunt u problemen tegenkomen, zoals onverwachte fouten bij het downloaden van updates, toegang tot apps, bijvoorbeeld Microsoft Store en services, en functies zoals Action Center, het menu Start en Zoeken werken mogelijk niet meer correct, wat een negatieve invloed heeft op de ervaring.

Er veel specifieke stappen voor probleemoplossing zijn die u mogelijk voor elke situatie kunt toepassen, u kunt als onderdeel van het proces ook een lokale beheerdersaccount gebruiken om te bepalen of het probleem verband houdt met de huidige instelling van het Microsoft-account, dat gebeurt vaak, verhuizen naar een nieuw account kan het probleem oplossen.

Wat we in dit artikel behandelen

In dit Windows 10 artikel leiden we u door de stappen om een ​​lokaal beheerdersaccount aan te maken om problemen op uw apparaat op te lossen, we laten u de stappen zien om naar een nieuw account te gaan als u het probleem niet kunt oplossen.

  • Hoe maakt u een lokaal beheerdersaccount in Windows 10;
  • Problemen oplossen met een lokaal beheerdersaccount;
  • Hoe u naar een nieuw account kunt gaan op Windows 10.

Hoe maakt u een lokaal beheerdersaccount in Windows 10

Volg deze stappen om een ​​lokaal account met beheerderscontrole op Windows 10 te maken:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Vervolgens klikt u op Gezin en andere gebruikers.
  4. Onder het gedeelte Andere gebruikers klikt u op de optie Iemand anders aan deze Pc toevoegen.
  • Vervolgens klikt u op de optie Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon.
  • Hierna klikt u op de optie Een gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen.
  • Geef een korte gebruikersnaam op voor het account. Bijvoorbeeld admin.

Let op: In dit voorbeeld wordt de gebruikersnaam admin gebruikt, u kunt het account een naam naar keuze geven.

  • Sla voorlopig de wachtwoordconfiguratie over.
  • Vervolgens klikt u op de knop Volgende.
  • Selecteer het nieuwe account in het gedeelte ‘Andere gebruikers’.
  • Hierna klikt u op de knop Accounttype wijzigen.
  • Gebruik het vervolgkeuzemenu “Accounttype” en selecteer de optie Beheerder.
  • Tenslotte klikt u op de knop OK.
  • Herstart apparaat.

Nadat u deze stappen heeft voltooid, kunt u doorgaan om te bepalen of het probleem verband houdt met uw profiel.

Problemen oplossen met een lokaal beheerdersaccount

Volg deze stappen om erachter te komen of uw huidige profiel is verbroken:

  1. Selecteer het nieuwe beheerdersaccount in het vergrendelscherm.
  2. Eerst klikt u op de knop Aanmelden.
Los probleem op met account in Windows 10
Login scherm Windows 10 ©
  • Kies uw privacy-instellingen.
  • Vervolgens klikt u op de knop Accepteren.
  • Controleer of het probleem zich nog steeds voordoet.

Wanneer het probleem niet langer aanwezig is in het nieuwe account, heeft het waarschijnlijk te maken met een verkeerde configuratie of iets dat in uw vorige profiel is gebroken. Als dit het geval is, weet u nu dat dit geen probleem is met het besturingssysteem en kunt u doorgaan met verschillende stappen voor probleemoplossing.

Blijft hetzelfde probleem zich voordoen in het nieuwe account, kan het probleem te maken hebben met de versie van Windows 10, de toepassing of het stuurprogramma dat uw apparaat gebruikt. Als u echter geen oplossing kunt vinden, is de beste manier om opnieuw te beginnen met een schone installatie.

Hoe u naar een nieuw account kunt gaan in Windows 10

Als u de fout of het specifieke probleem niet kunt oplossen, maar het nieuwe lokale account werkt zoals verwacht, dan is de beste oplossing het verplaatsen van uw bestanden en het overschakelen naar het nieuwe lokale account en het verwijderen van het kapotte account.

Bestanden verplaatsen naar een nieuw account

Volg deze stappen om uw bestanden naar een nieuw account te verplaatsen:

  1. Open de Verkenner.
  2. In het linker deelvenster klikt u op Deze pc.
  3. Dubbelklik onder het gedeelte Apparaten en stations om station C te openen.
  • Vervolgens dubbelklikt u om de map Gebruikers te openen.
  • Hierna dubbelklikt u om uw oude profiel map te openen.
  • Als u het bericht ‘U hebt momenteel geen toestemming voor toegang tot deze map’ ziet, klikt u op de knop Doorgaan.
  • Open de opdracht Uitvoeren gebruik sneltoets: Windows Toets+ R.
  • Typ de volgende opdracht en klik op de knop OK :
%homepath%
  • U klikt op de nieuwe profielmap aan de linkerkant; gebruik de Windows Toets + linkerpijl terwijl het venster focus is.
  • Selecteer de oude profiel map om aan de rechterkant vast te klikken.
  • In het nieuwe profielvenster (links) klikt u op de knop Alles selecteren op het tabblad Home.
  • Vervolgens klikt u op de knop Verwijderen op het tabblad Home om de standaard mappen te verwijderen.
  • In de oude profiel map (rechts) klikt u op de knop Alles selecteren op het tabblad “Home”.

Tip: Als u OneDrive in het vorige account gebruikt, zorg er dan voor dat u de map “OneDrive” uit de selectie verwijdert door het vinkje aan de linkerkant van het item te verwijderen om fouten te voorkomen. 

U kunt uw bestanden later openen nadat u de cloud service in het nieuwe account heeft ingesteld. Als je bestanden hebt die niet naar je OneDrive account zijn geüpload, zorg er dan voor dat je ze over het nieuwe profiel of de externe schijf kopieert, omdat je er geen toegang toe hebt nadat je het oude account hebt verwijderd.

  • Hierna klikt u op de knop Knippen op het tabblad “Home”.
  • In het nieuwe profielvenster (links) klikt u op de knop Plakken op het tabblad Home.

Zodra u de stappen heeft voltooid, zijn uw bestanden beschikbaar in het nieuwe account.

Waar moet u ook nog aan denken?

Naast het overzetten van uw bestanden, dient u ervoor te zorgen dat uw apps nog steeds toegankelijk zijn via het menu Start. Hoewel het zeldzaam is, moet u sommige apps mogelijk opnieuw installeren en opnieuw activeren, omdat sommige apps alleen per account werken en niet per computer.

Als u ook OneDrive gebruikt, kunt u deze stappen gebruiken om uw account opnieuw in te stellen.

Oude account verwijderen

Nadat u uw gegevens en apps naar het nieuwe account heeft overgezet, moet u het oude account verwijderen om het nieuwe account samen te voegen met uw Microsoft-account.

Volg deze stappen om het account dat u niet meer gebruikt te verwijderen:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Vervolgens klikt u op Familie en andere gebruikers.
  4. Selecteer het oude account in het gedeelte Andere gebruikers.
  5. Tenslotte klikt u op de knop Account en gegevens verwijderen om te bevestigen.

Nadat u de stappen hebt voltooid, is het account met het probleem niet langer beschikbaar op uw apparaat en kunt u doorgaan met het samenvoegen van het nieuwe lokale account met uw Microsoft-account.

Lokaal overschakelen naar Microsoft-account

Nadat u uw oude account hebt verwijderd, hoeft u als laatste uw lokale Microsoft- en de nieuwe beheerdersaccounts samen te voegen om weer toegang te krijgen tot de Microsoft-services:

Volg deze stappen om over te schakelen naar een Microsoft-account op Windows 10:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Vervolgens klikt u op Uw info.
  4. Hierna klikt u op de optie Aanmelden met een Microsoft-account.
  • Typ uw Microsoft-accountgegevens.
  • Dan klikt u op de knop Volgende.
inlog_maccount
  • Typ het wachtwoord van uw Microsoft-account .
  • Hierna klikt u op de knop Volgende. Omdat u geen wachtwoord hebt opgegeven voor het lokale account.
  • Vervolgens klikt u op de knop Volgende om een ​​pincode in te stellen. U kunt de optie overslaan als u zich alleen wilt aanmelden met uw Microsoft-accountwachtwoord.
  • Maak een nieuwe pincode wanneer u deze nog niet heeft.
  • Gebruik anders uw pincode.
  • Hierna klikt u op de knop OK.
  • Op uw informatiepagina klikt u op de optie Verifiëren.
  • Selecteer de verificatiemethode.
  • Ga verder met de instructies op het scherm om de accountverificatie te voltooien.

Tot slot

Nadat u de stappen heeft voltooid, kunt u uw apparaat normaal gaan gebruiken. Als u in de toekomst een vergelijkbare situatie tegenkomt, kunt u de stappen altijd herhalen om opnieuw te beginnen met een nieuw account.