Wanneer u in Windows 11 problemen heeft, kan dit een probleem zijn met het account. In dit Windows 11 artikel laten we u zien hoe u dit kunt oplossen.

In Windows 11 zult u, hoe voorzichtig u ook bent, op een gegeven moment problemen tegenkomen. U kunt fouten tegenkomen tijdens het downloaden of toepassen van systeemupdates. Onverwacht kunt u de toegang tot apps verliezen, functies zoals het menu Start, Verkenner, Windows Zoek en andere werken mogelijk niet meer.

Ook al kunt u mogelijk stappen voor probleemoplossing vinden voor elke unieke situatie. Toch kunt u als onderdeel van het proces ook

Wat gaan we doen

In dit Windows 11 artikel leiden we u door de stappen om een ​​lokaal account aan te maken om problemen op uw computer op te lossen en op te lossen.

Maak een lokaal account in Windows 11

In Windows 11 kunt u nog steeds een lokaal account aanmaken zonder dat u een Microsoft account nodig hebt, dit wordt ook wel een offline account genoemd. Waarmee u kunt bepalen of het probleem te maken heeft met uw huidige account.

Gebruik deze stappen om een ​​lokaal account, van het oude account, in Windows 11 aan te maken:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Aan de rechterkant klikt u op Gezin en andere gebruikers.
  • In het gedeelte Andere gebruiker klikt u op de knop Account toevoegen voor de instelling Andere gebruiker toevoegen.
  • Hierna klikt u op de optie Ik heb de inloggegevens van deze persoon niet.
  • Vervolgens klikt u op de optie Een gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen.
  • Bevestig de gebruikersnaam.
  • Sla het aanmaken van het wachtwoord over.
  • Hierna klikt u op de knop Volgende.
  • Selecteer in het gedeelte Andere gebruikers het nieuwe account.
  • Nu klikt u op de knop Accounttype wijzigen.
  • Gebruik het vervolgkeuzemenu Accounttype en selecteer de  optie Administrator (of beheerder).
  • Tenslotte klikt u op de knop OK.
  • Herstart de computer.

Nadat u de stappen heeft voltooid, kunt u doorgaan met het nieuwe account om te bevestigen of het oude account problemen heeft.

Gebruik een lokaal account om problemen in Windows 11 vast te stellen

Gebruik deze stappen om erachter te komen of uw huidige profiel is verbroken:

  1. Selecteer het nieuwe beheerdersaccount in het vergrendelscherm.
  2. Eerst klikt u op de knop Aanmelden.
  • Kies de gewenste privacy-instellingen.
  • Hierna klikt u op de knop Accepteren.
  • Bevestig of het probleem is verholpen.

Nadat u de stappen hebt voltooid, probeert u het probleem opnieuw te creëren. Voer bijvoorbeeld de exacte actie uit die problemen veroorzaakt in het andere account. Als dit een toepassing was, probeer deze dan uit te voeren om te zien of het probleem zich opnieuw voordoet. Als het probleem een ​​zwart scherm was, probeer dan het nieuwe account enige tijd te gebruiken om te zien of het probleem zich opnieuw voordoet.

Het probleem is er nog steeds

Wanneer het probleem niet langer aanwezig is in het nieuwe account, heeft het probleem waarschijnlijk te maken met een verkeerde configuratie of iets dat kapot is gegaan in uw vorige profiel. 

Als dit het geval is, weet u nu dat het geen fout in het systeem is en kunt u doorgaan met andere stappen voor probleemoplossing.

Wanneer hetzelfde probleem zich blijft voordoen, kan er iets gebeuren met de installatie, een stuurprogramma of een app. Als u geen oplossing hebt gevonden, kunt u het beste opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows 11.

Zo zet u gegevens over naar een nieuw account in Windows 11

Overweeg om uw bestanden over te zetten en van account te wisselen als u geen probleem ziet bij het gebruik van het nieuwe account.

Bestanden overzetten naar het nieuwe account

Gebruik deze stappen om uw bestanden over te zetten naar het nieuwe Windows 11 account vanuit het nieuwe account:

  • Open Bestandsverkenner.
  • Voer in de adresbalk het volgende pad in en druk op Enter
C:\Users
  • Dubbelklik op de map met uw accountbestanden.
  • Vervolgens klikt u op de knop Doorgaan als u het bericht U heeft momenteel geen toestemming om deze map te openen ziet.
  • Sleep het venster en zet het aan de linkerkant, of gebruik de sneltoets Windows Toets + Pijl-links.
  • Met de sneltoets Windows Toets + R opent u Uitvoeren.Uitvoer Homepath
  • Typ de volgende opdracht en klik op de knop OK:  
%homepath%
  • Pak het venster vast en klik het aan de rechterkant of gebruik sneltoets Windows Toets + pijl-rechts.
  • Selecteer alle mappen met Ctrl + A van het nieuwe profiel (rechts).
  • Met de rechtermuisknop klikt u op de selectie en selecteer de  optie Verwijderen om de map op te schonen of druk op de knop Delete (Del).
  • Selecteer alle mappen met Ctrl + A van het oude profiel (links).
  • Schakel het selectievakje OneDrive map uit als u de service gebruikt.
  • Met de rechtermuisknop klikt u op de selectie en selecteer de  optie Knippen om de bestanden te verplaatsen. Kopiëren mag ook.
  • Met de rechtermuisknop klikt u op de lege map in het nieuwe profiel (rechts) en selecteer de optie Plakken.

Nadat u de stappen hebt voltooid, worden de bestanden overgezet naar het nieuwe account.

Let ook op de volgende zaken

Naast het verplaatsen van de bestanden, dient u te controleren of u toegang tot uw toepassingen heeft vanuit het menu Start. Sommige apps werken alleen op een specifiek account. Het kan dus zijn dat u sommige toepassingen in het nieuwe account opnieuw moet installeren, opnieuw activeren of opnieuw moet instellen.

Als u enkele aangepaste configuraties heeft, moet u deze ook opnieuw toepassen in het nieuwe account. Bijvoorbeeld thema’s, synchronisatie-instellingen, taakbalk- en startmenu-pinnen en andere.

Als u OneDrive gebruikt, vergeet dan niet om het in te stellen nadat u het lokale account aan uw Microsoft account hebt gekoppeld om toegang te krijgen tot uw bestanden.

Verwijder het Oude account 

Nadat u uw bestanden en instellingen naar het nieuwe account hebt verplaatst, moet u nog steeds het oude profiel verwijderen en vervolgens het lokale account aan uw Microsoft account koppelen.

Gebruik deze stappen om het beschadigde account uit de Windows 11 installatie te verwijderen:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Aan de rechterkant klikt u op Gezin en andere gebruikers.
  • Selecteer in het gedeelte Andere gebruikers het oude account en klik op de knop Verwijderen.
  • Hierna klikt u op de knop Account en gegevens verwijderen.

Nadat u de stappen heeft voltooid, worden het oude account en de oude gegevens van de computer verwijderd.

Lokaal overschakelen naar Microsoft account

Nadat u het oude account met het probleem hebt verwijderd, moet u uw nieuwe lokale account koppelen aan uw Microsoft-account om weer toegang te krijgen tot functies en services zoals OneDrive, Microsoft Store, synchronisatie van instellingen en andere.

Gebruik deze stappen om over te schakelen van een lokaal naar een Microsoft-account op Windows 11:

  1. Open Instellingen.
  2. Eerst klikt u op Accounts.
  3. Aan de rechterkant klikt u op Uw info.
  • In het gedeelte Accountinstellingen klikt u op de optie In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account.
  • Bevestig uw Microsoft-accountgegevens.
  • Omdat u geen wachtwoord voor het lokale account hebt opgegeven, klikt u op de knop Volgende.
  • Om een ​​pincode in te stellen klikt u op de knop Volgende
  • Maak nu een nieuwe pincode aan.
  • Hierna klikt u op de knop OK.
  • Op de pagina Uw Info klikt u op de optie Verifiëren;  indien van toepassing.
  • Ga verder met de aanwijzingen op het scherm; indien van toepassing.

Nadat u de stappen hebt voltooid, kunt u het nieuwe account op Windows 11 gaan gebruiken.