/></p></noscript>
<!-- End Piwik Code --></head>
<body class='template-news-item'>
	<!-- Google Tag Manager (noscript)-->
	<noscript><iframesrc=

SoftwareGeek.nl

Microsoft lekt oorzaak van Bestandsverwijdering bug in Windows 10 oktober Update

Nadat Microsoft de Update van oktober 2018 had ingetrokken, werd het duidelijk dat Windows Insiders hetzelfde probleem in de Feedback hub hadden gemeld; maanden voordat de Oktober Update werd afgerond.
22-11-2018

Nadat Microsoft de Update van oktober 2018 had ingetrokken, werd het duidelijk dat Windows Insiders hetzelfde probleem in de Feedback hub hadden gemeld; maanden voordat de Oktober Update werd afgerond. Op dat moment begonnen velen zich af te vragen hoe en waarom deze feedback, schijnbaar genegeerd werd of niet gezien door Microsoft. Volgens mensen die bekend zijn met de zaak, hebben de technici bij Microsoft de rapporten van Insiders zelfs gezien over het verliezen van hun bestanden na een upgrade. Maar ze zagen deze rapporten aan voor een ander probleem dat niet zo ernstig was als de eigenlijke bug bleek te zijn. Met andere woorden, Insiders meldden verliezen aan bestanden die verband hielden met twee verschillende fouten, waarvan er één niet ernstig was en eigenlijk helemaal geen bestanden verwijderde.

Er is mij verteld dat Microsoft de afgelopen twee jaar elke maand een zeer klein aantal rapporten in de Feedback Hub heeft ontvangen, in de trant van "Mijn bestanden zijn verwijderd nadat de nieuwste build of update is geïnstalleerd." deze problemen vonden oorspronkelijk dat sommige gebruikers waren opgestart in een tijdelijk account bij het installeren van nieuwe builds. Deze gebruikers hebben dit tijdelijke account als hun eigen account gezien en bij het openen van de documentenmap zagen ze dat al hun bestanden waren verdwenen. In werkelijkheid waren al hun bestanden precies waar zij deze achterlieten in hun account en ze waren gewoon niet ingelogd op hun account om ze te zien. Als gevolg hiervan heeft Microsoft op een gegeven moment in een pop-up het tijdelijke account toegevoegd die de gebruiker uitlegt dat ze zijn opgestart in een ander profiel en vervolgens ondersteuning biedt voor hoe je uit die staat kunt komen.

Dit is de reden waarom Microsoft schijnbaar de rapporten van de Insiders heeft verworpen die hun bestanden daadwerkelijk hadden laten verwijderen na het installeren van de Oktober Update. Ingenieurs veronderstelden dat deze rapporten gerelateerd waren aan het tijdelijke accountprobleem, dat al was aangepakt.

Degenen die echt last hadden van verwijderde bestanden meldden precies dezelfde symptomen in de Feedback Hub. Ze wisten niet wat de oorzaak van het probleem was, dus verklaarden ze alleen dat hun bestanden waren verwijderd. De bekende map omleiding was de boosdoener, maar insiders wisten dat in het begin niet. Om kort te gaan, Microsoft had de ene fout voor de andere verward, dus deze heeft dit met de nieuwe rapporten niet meteen aangepakt.

Windows-Central meldt dat Microsoft een "enorme wake-up call" had en probeerde om systemen te verbeteren en ervoor te zorgen dat hetzelfde probleem niet opnieuw kan voorkomen, in het bijzonder is een strengheid score systeem voor feedback toegevoegd.

Hoewel we nu weten wat er is gebeurd, is het opmerkelijk dat er een tweede probleem met het verwijderen van de bestanden was in dezelfde update van oktober 2018, op onze redactie hebben we geen overtuigende uitleg gehoord van de proceswijzigingen die Microsoft zou aanbrengen om ervoor te zorgen dat dergelijke problemen, in de toekomst, het publiek niet meer zullen raken. Het is ook interessant dat Microsoft geen officiële openbare sectie heeft gemaakt van de oorzaak van de problemen die hebben geleid tot de uitgave van de oktober 2018 Update met zo'n ernstige bugs.