| Softwaregeek

Microsoft heeft bevestigd dat een nieuwe Windows 10-bug kan voorkomen dat apparaten die via Thunderbolt-dock zijn aangesloten, worden gedetecteerd. De bug treft bijna alle versies van Windows 10 en is specifiek voor gebruikers die snel opstarten hebben ingeschakeld. Het bedrijf zei dat het probleem slechts 5% van de tijd optreedt en kan worden opgelost door uw computer eenvoudig opnieuw op te starten.

Microsoft heeft ook de stappen gedeeld die de bug zouden kunnen veroorzaken en zal alle externe apparaten loskoppelen, zelfs als ze worden weergegeven in Apparaatbeheer.

| Softwaregeek
  • Op een Windows 10 computer met versie 1909, 1903, 1809, 1803 of 1709 schakelt u Snel opstarten in.
  • Op een Thunderbolt-dock zijn verschillende apparaten, zoals een toetsenbord, muis en USB-coderingssleutel, aangesloten.
  • Voer de volgende stappen herhaaldelijk uit:
    • U verbindt het Thunderbolt Dock met de computer. Apparaten op het Thunderbolt Dock worden opgesomd.
    • U drukt op de aan / uit-knop om het systeem in een Soft Off (S5) -status te zetten. Nadat het scherm is uitgeschakeld, verwijdert u het Thunderbolt-dock.
    • U wacht tot het S5-proces is voltooid, sluit het Thunderbolt-dock aan en wacht vervolgens vijf seconden totdat het Thunderbolt-dock inactief wordt.
    • Je zet de computer aan. Vervolgens controleert u of de muis, het toetsenbord en de USB-sleutel functioneel zijn.

Zoals hierboven vermeld, activeert de bug slechts 5% van de tijd en kan worden opgelost door een eenvoudige herstart. Helaas kan het probleem niet worden opgelost door het dock opnieuw aan te sluiten.

Aangezien Thunderbolt nog steeds niet populair is op Windows 10-apparaten en het feit dat Microsoft’s eigen Surface-opstelling niet wordt geleverd met Thunderbolt, is het veilig om te zeggen dat de bug niet veel mensen treft. Microsoft heeft geen details over een patch bekendgemaakt, maar we verwachten dat het bedrijf binnenkort een update zal uitrollen.

Pin It on Pinterest