/></p></noscript>
<!-- End Piwik Code --></head>
<body class='template-news-item'>
	<!-- Google Tag Manager (noscript)-->
	<noscript><iframesrc=

SoftwareGeek.nl

Hoe voorkomt u dat u spam krijgt? 5 tips.

9-12-2015

Word u ook zo moe van alle phishingmails in uw inbox? Bent u die berichten over nepaanbiedingen zat? Hoe u voorkomt dat u spam krijgt leest u hieronder.

1. Zorg dat uw mailadres niet op internet staat

Laat uw mailadres niet achter op internet (bijvoorbeeld op fora). Robots kunnen automatisch het web doorzoeken op mailadressen.

2. Reageer niet op spam en klik niet op links

Krijgt u een spambericht? Reageer er dan niet op! Wellicht ten overvloede, maar: klik ook niet op de links in zulke mails. In een spammail staat soms ook: 'Klik hier om geen mails meer te ontvangen'. Trap er niet in! Als u hierop klikt ontvang je mogelijk nog meer reclame.

3. Bescherm ook het mailadres van anderen

Wilt u een grote groep mensen in één keer mailen? Zet dan uw eigen adres in het veld voor het ontvanger-adres. De mailadressen kunt u in de BCC zetten. BCC staat voor Blind Carbon Copy. Een ontvanger kan dan niet zien aan wie de mail nog meer is verstuurd.

4. Ga niet in op kettingbrieven

'Stuur dit bericht door naar 10 vrienden en ontvang 5000 euro!': geef geen gehoor aan dit verzoek. Stuurt u de mail wel door, dan heeft de spammer ook de mailadressen van uw kennissen.

Krijgt u toch ongewenste mails? Lees hieronder hoe u er vanaf kunt komen.

5. Gebruik een spamfilter

Uw mailprogramma heeft vaak een spamfilterfunctie. Zo'n functie zorgt ervoor dat er geen spam in uw inbox terecht komt. Sommige filters verplaatsen ongewenste mail naar een aparte map, andere filters verwijderen zulke berichten.

Voor meer informatie over de instellingen van je spamfilter kunt u contact opnemen met je mailaanbieder. SoftwareGeek zette hieronder enkele aanbieders op een rij.

6. Meld spamberichten

Via de website spamklacht.nl kunt u spamberichten melden. De ongewenste berichten moeten verzonden zijn vanuit Nederland, en afkomstig zijn van bedrijven die iets willen verkopen of van organisaties zijn voor het goede doel.

Lees ook


Bron: ConsuWijzer