Google zal een nieuwe beveiligingsfunctie in Gmail uitproberen die het logo van een merk als avatar laat zien om u te helpen weten dat een e-mail echt is, heeft het bedrijf aangekondigd. De functionaliteit maakt gebruik van de Brand Indicators voor Message Identification (BIMI) standaard, waarvan de werkgroep Google vorig jaar is toegetreden, en zal de komende weken worden getest met een beperkt aantal afzenders.

Volgens Google kan authenticatie met BIMI ontvangers meer vertrouwen geven in de bron van een e-mail, die oplichters proberen te verbergen om mensen ertoe te brengen op kwaadaardige links te klikken en / of hun persoonlijke gegevens op te geven in een phishing-aanval. Google gebruikt BIMI in combinatie met een andere technologie, DMARC, die probeert te voorkomen dat oplichters het ‘ van’- adres van een e-mail vervalsen om te doen alsof deze afkomstig is van een legitieme bron.





Als een geverifieerde badge, maar dan voor e-mail.

Zoals E-gadget notities., de technologie is vergelijkbaar met geverifieerde badges sociale netwerken te gebruiken voor de officiële celebrity en het merk accounts. Google zegt dat het twee certificeringsinstanties gebruikt om te valideren wie een bepaald logo bezit: Entrust Datacard en DigiCert. Google verwacht de komende maanden BIMI breder beschikbaar te maken voor merken.


Naast de BIMI-proef heeft Google ook tal van andere beveiligingsmaatregelen aangekondigd voor zijn videoconferenties, chat en bedrijfssoftware:

  • Google Meet krijgt nieuwe bedieningselementen om vergaderingen te beveiligen. Ongenode gasten mogen niet langer proberen te ‘kloppen’ en opnieuw aan een vergadering deelnemen nadat ze er uit zijn getrapt, en gebruikers kunnen ook niet worden verzocht om aan een vergadering deel te nemen nadat ze meerdere keren zijn geweigerd. Gastheren krijgen ook nieuwe veiligheidscontroles om te bepalen wie en hoe mensen kunnen deelnemen aan vergaderingen, en of ze kunnen chatten en presenteren als ze zich eenmaal hebben aangemeld.
  • Links die via Chat worden verzonden, worden gemarkeerd als Google denkt dat ze schadelijk zijn, en het is ook van plan rapportage- en blokkeringstools voor Chatrooms te introduceren.
  • G Suite-beheerders krijgen nieuwe en opnieuw ontworpen bedieningselementen voor al hun services. Inbegrepen zijn tools om het gemakkelijker te maken om te voorkomen dat bepaalde apps toegang hebben tot G Suite-gegevens, het beheren van Apple iOS-apparaten die eigendom zijn van het bedrijf, en nieuwe tools om gegevensverlies te voorkomen.

Bekijk het volledige blogbericht van Google voor meer informatie over de nieuwe beveiligingsfuncties van Google in G Suite.

Pin It on Pinterest