Microsoft werkt hard aan de ontwikkeling van haar nieuwe Edge-browser, maar het vooruitzicht om hun marktaandeel enorm te vergroten door de Google Chrome-browser uit te dagen, lijkt ver buiten het bereik.

Het bedrijf is steeds wanhopiger geworden in hun advertenties voor hun browser, inclusief wat een gebruiker een “ongelooflijke” nep-pop-up op Bing noemde wanneer hij op zoek was naar een alternatieve browser.






De banner is ontworpen zodat het lijkt op de gebruikelijke weergave van de gebruikersinterface voor het downloaden van bestanden; na het klikken op een bestand download link, wat suggereert dat Microsoft zich opnieuw bezighoudt met de nogal onethische donkere patronen die gebruikers doen denken dat ze geen andere keuze hebben dan de suggestie van Microsoft te volgen en de browser downloaden, al was het maar om de pop-up te laten verdwijnen.

Dit lijkt eerlijk gezegd het gedrag van malware advertenties, Microsoft heeft nu gereageerd op de kritiek door te zeggen dat ze in gesprek gaat met het marketing team, aldus Rand Insider ondersteuningspagina:

“Bedankt dat je ons hier op de hoogte hebt gebracht. Het spijt ons echt te horen dat deze meldingen uw browsen in gevaar brengen, vooral tijdens het gebruik van Microsoft Edge! Dit is zeker niet de ervaring die we willen bieden, en we nemen dergelijke rapporten serieus, vooral als we afkomstig zijn van een van onze oude Insiders.

We werken nauw samen met het marketingteam, dus ik zal dit aan hen doorgeven. In de tussentijd zou het handig zijn als u en anderen die dit zien feedback en diagnostische gegevens via de browser kunnen verzenden”.

Pin It on Pinterest