Microsoft heeft een krachtige ondersteuning gekregen voor de ‘Californië Consumer Privacy Act‘, een wetsvoorstel dat is ingevoerd om particulieren meer controle te geven over het verzamelen en doorverkopen van hun persoonlijke gegevens. Het bedrijf heeft zich ertoe verbonden de nieuwe normen, die op 1 januari van volgend jaar van kracht worden, te ondersteunen in alle vijftig Amerikaanse staten. Julie Brill, Chef Privacy Officier en Corporatie Vice President van Globaal Privacy and Regulator Zaken, schreef in een blogpost :

We zijn optimistisch dat de Californië Consumer Privacy Act – en de verbintenis die we aangaan om haar kernrechten breder uit te breiden – zal helpen als een katalysator voor nog uitgebreider privacywetgeving in de VS. Hoe belangrijk een mijlpaal ook voor CCPA, er blijft meer worden gedaan om de bescherming en transparantie te bieden die nodig is om mensen het vertrouwen te geven dat bedrijven de privacy van hun persoonlijke gegevens respecteren en erop kunnen vertrouwen dat deze op de juiste manier worden gebruikt.

Voor degenen die niet vertrouwd zijn, is de nieuwe wet van Californië – of kortweg CCPA – de nieuwe wet van de staat die nieuwe richtlijnen voor de privacy van consumenten biedt. Als onderdeel van de nieuwe wet moeten bedrijven transparant zijn over de gegevens die ze verzamelen en aan wie ze worden verkocht. Bovendien moeten consumenten de toestemming voor doorverkoop van hun persoonlijke gegevens kunnen weigeren en zelfs kunnen vragen dat hun informatie volledig wordt verwijderd.


Naast de toezegging om meer hulpmiddelen aan te bieden om consumenten te helpen hun gegevens te begrijpen en te beheren, zegt het bedrijf dat het samenwerkt met ondernemingen om hen te helpen aan de nieuwe wet van Californië te voldoen.

De toewijding van Microsoft om te voldoen aan de CCPA in elke staat is vergelijkbaar met hoe zij zich ertoe verbindt de GDPR-richtlijnen van de EU buiten Europa te volgen . Het Amerikaanse congres is behoorlijk stil geweest over kwesties met betrekking tot de privacy van consumenten, dus de toezeggingen van het bedrijf met betrekking tot haar privacytools moeten zowel consumenten helpen zich beter te voelen over hun gegevens als bedrijven bij het bieden van geruststelling van de privacy van consumenten.


Pin It on Pinterest