OneDrive is een van de beste cloud opslagfuncties in Windows 10 om uw documenten en instellingen op verschillende apparaten op te slaan en te synchroniseren, maar het is zeker geen perfect systeem, soms stuit u dan ook op problemen, zoals bestanden die weigeren te synchroniseren.

Hoewel u een aantal problemen met OneDrive kunt tegenkomen, is het synchroniseren van bestanden een van de meest voorkomende problemen en meestal gebeurt dit als gevolg van accountproblemen, verouderde client, onjuiste configuratie en softwareconflicten.

In dit Windows 10 artikel leiden we u door verschillende stappen voor probleemoplossing om problemen op te lossen waarmee u bestanden synchroniseert met OneDrive op uw computer.

Wat we in dit artikel behandelen

  1. Zo lost u synchronisatieproblemen op met de OneDrive herstart-app
  2. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive die een Microsoft-account verbindt
  3. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met de OneDrive app voor updaten
  4. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive die online toegang controleert
  5. Synchronisatieproblemen oplossen met OneDrive door juiste mappen te selecteren
  6. Hoe synchronisatieproblemen op te lossen met OneDrive die vastzittende bestanden verplaatst
  7. Hoe synchronisatieproblemen met OneDrive begrip beperkingen worden opgelost
  8. Synchronisatieproblemen oplossen met OneDrive door beschikbare opslag te controleren
  9. Synchronisatieproblemen verhelpen door de beveiliging van OneDrive uit te schakelen
  10. Synchronisatieproblemen oplossen met de OneDrive app voor het opnieuw instellen
  11. Synchronisatieproblemen oplossen met de OneDrive app voor opnieuw installeren
  12. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive; Office opnieuw installeren

1. Zo lost u synchronisatieproblemen op met de OneDrive herstart app

Als OneDrive uw bestanden niet synchroniseert, kan dit een verbindingsprobleem zijn, dat u mogelijk kunt oplossen door de app opnieuw te starten.

Voer de volgende stappen uit om de OneDrive synchronisatie client opnieuw te starten in Windows 10:

  1. Klik op de OneDrive- knop beneden in de rechter hoek.
  2. Klik op de optie Meer. ( * Indien van toepassing)
  3. Klik op de knop OneDrive sluiten.

Tip: als u ook de OneDrive voor Bedrijven-app heeft, moet u stappen nr. 1 , 2 en 3 herhalen voor het resterende proces.

  • Open Start.
  • Zoek naar OneDrive en klik op het bovenste resultaat om de synchronisatie client te starten.

Zodra u de stappen hebt voltooid, zou OneDrive opnieuw moeten beginnen met het synchroniseren van uw inhoud.

2. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive die een Microsoft-account verbindt

Wanneer een van uw bestanden wordt gesynchroniseerd met de cloudservice, kan dit een probleem zijn met de accountverbinding. Afhankelijk van of u al bent verbonden of als u een nieuw account opzet, worden de stappen om de synchronisatieproblemen op te lossen wees iets anders

Het opnieuw verbinden van het OneDrive-account

Als u te maken hebt met een computer die eerder was geconfigureerd voor het uploaden en downloaden van bestanden van OneDrive, kan het synchroniseren van het synchronisatieprobleem worden opgelost door het account opnieuw te ontkoppelen en te koppelen.

* De optie Meer is in de laatste versie van Onedrive niet beschikbaar.

Gebruik de volgende stappen om uw OneDrive account te ontkoppelen en opnieuw te koppelen:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.blank
  2. Klik op de optie Meer. ( * Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Instellingen.
blank
  • Klik op het tabblad Account.
  • Klik op de koppeling Deze pc loskoppelen.
blank
  • Klik op de knop Account ontkoppelen.
  • Typ uw e-mailaccount dat is gekoppeld aan uw OneDrive account in de wizard.
blank
  • Klik op de knop Inloggen.
  • Voer uw accountwachtwoord in.
  • Klik op de knop Inloggen.
  • Klik op de knop Volgende.
blank
  • Ga verder met de aanwijzingen op het scherm zoals aangegeven (indien van toepassing) of sluit de wizard in de rechterbovenhoek.

Nadat u de stappen hebt voltooid, moeten de bestanden normaal worden gesynchroniseerd op uw computer.

Verbinden van uw OneDrive-account

Als u een nieuw apparaat instelt of een lokaal account hebt, worden bestanden mogelijk niet gesynchroniseerd omdat uw OneDrive account mogelijk niet is gekoppeld aan uw Windows 10-account.

Ga als volgt te werk om een ​​nieuw OneDrive account toe te voegen in Windows 10:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.blank
  2. Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Instellingen.
blank
  • Klik op het tabblad Account.
  • Klik op de knop Een account toevoegen.
blank
  • Typ uw e-mailaccount dat is gekoppeld aan uw OneDrive account.
blank
  • Klik op de knop Inloggen.
  • Voer uw accountwachtwoord in.
  • Klik op de knop Inloggen.
  • Klik op de knop Volgende.
blank
  • Ga verder met de aanwijzingen op het scherm zoals aangegeven (indien van toepassing) of sluit de wizard in de rechterbovenhoek.

Zodra u de stappen hebt voltooid, wordt de app geverifieerd met uw OneDrive account en moeten de bestanden normaal beginnen te synchroniseren.

3. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met de OneDrive-app voor updaten

Hoewel de OneDrive app voor Windows 10 automatisch kan worden bijgewerkt, werkt deze niet altijd zoals verwacht en kunt u eindigen met een verouderde client die synchronisatieproblemen kan veroorzaken.

Voer de volgende stappen uit om de OneDrive client handmatig bij te werken:

  1. Open de OneDrive- website.
  2. Klik op de knop “Downloaden” en sla het bestand op uw computer op.
blank
  • Dubbelklik op de OneDriveSetup.exe om het installatieprogramma te starten.

Tip: als de computer de nieuwste versie gebruikt, wordt de installatie automatisch beëindigd.

  • Open Start.
  • Zoek naar OneDrive, klik op het bovenste resultaat om de app te starten.

Nadat u de stappen hebt voltooid, werkt de installatie de app automatisch bij indien nodig en moeten de bestanden opnieuw beginnen te synchroniseren.

4. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive die online toegang controleert

Soms is het geen probleem met uw installatie- of internetverbinding. In plaats daarvan kan het een probleem zijn met de service.

Voer de volgende stappen uit om te controleren of u toegang heeft tot uw bestanden:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.blank
  2. Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Online weergeven.
blank
  • Bevestig dat u toegang heeft tot uw bestanden.

U kunt ook de Microsoft Service Health-portal raadplegen om na te gaan of er problemen zijn met de cloudservice. Als OneDrive een serviceprobleem heeft, is er niets anders dat u kunt doen dan te wachten tot het probleem is opgelost.

blank

5. Synchronisatieproblemen oplossen met OneDrive door juiste mappen te selecteren

Als er een of meerdere mappen en bestanden ontbreken in de map OneDrive, gebruikt u mogelijk selectieve synchronisatie. In dat geval moet u mogelijk uw instellingen bijwerken om die bestanden beschikbaar te maken via Verkenner.

Ga als volgt te werk om de instellingen van uw synchronisatie map in OneDrive te wijzigen:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.blank
  2. Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Instellingen.
blank
  • Klik op het tabblad Account.
  • Klik op de knop Map kiezen.
blank
  • Selecteer de optie Alle bestanden beschikbaar maken.
blank
  • Klik op de knop OK.

Tip : wanneer u mappen synchroniseert, maakt u de map eenvoudig beschikbaar via Verkenner, pas nadat u het bestand hebt geopend wordt het op uw computer gedownload. Dus, het synchroniseren van al uw mappen zal uw lokale opslag niet opeisen.

Zodra u de stappen hebt voltooid, kunt u nu al uw bestanden en mappen openen en synchroniseren met Verkenner.

6. Hoe synchronisatieproblemen op te lossen met OneDrive die vastzittende bestanden verplaatst

Wanneer OneDrive probeert om bestanden te uploaden, merkt u mogelijk dat een of meer bestanden vastlopen die proberen te synchroniseren. Als het lang duurt, kan het tijdelijk verhuizen van de betreffende bestanden helpen om het probleem op te lossen.

Ga als volgt te werk om bestanden uit de OneDrive-map te verplaatsen:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.blank
  2. Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Synchronisatie onderbreken.
  4. Selecteer de optie 2 uur.
blank
  • Open de map OneDrive met Verkenner.
  • Selecteer de conflicterende bestanden.
  • Klik op de knop Verplaatsen naar op het tabblad ‘Start’.
  • Selecteer de map waarin u de bestanden tijdelijk wilt verplaatsen.
blank
  • Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.
  • Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  • Klik op de optie Synchronisatie hervatten.
blank
  1. Open de bestanden met de bestanden die u eerder hebt verplaatst.
  2. Selecteer de bestanden en klik op de Verplaats naar knop.
  3. Klik op de optie Kies locatie.
blank
  • Selecteer de map OneDrive.
  • Klik op de knop Verplaatsen.

Nadat u de stappen hebt voltooid, moeten de bestanden met succes worden gesynchroniseerd met uw OneDrive account.

7. Hoe synchronisatieproblemen met OneDrive begripbeperkingen worden opgelost

Meestal zal OneDrive de meeste bestanden op uw apparaten uploaden en synchroniseren, maar er zijn enkele beperkingen waarvan u op de hoogte moet zijn.

Blijf Weg

Volgens de OneDrive documentatie mag het pad, met de bestandsnaam en extensie, nooit langer zijn dan 400 tekens. In het zeldzame geval dat het bestandspad de limiet overschrijdt, ziet u problemen met synchronisatie.

Om synchronisatieproblemen te voorkomen, zorg ervoor dat de mappen dichter bij de hoofdmap van de OneDrive blijven, of wel vermijd te veel nesten, houdt de naam van mappen en bestanden altijd zo kort mogelijk.

Gebruik geen niet ondersteunde tekens meer

Ook al kunt u uw bestanden en mappen een naam kunt geven die u maar wilt, toch kunt u bepaalde tekens niet gebruiken, zoals ” * : < > ? / \ |.

In aanvulling op het karakter beperkingen, zijn deze namen niet toegestaan in de service: .lock, CON, PRN, AUX, NUL, COM1 – COM9, LPT1 – LPT9, _vti_, desktop.ini, en iedere bestandsnaam die begint met ~$.

Hoewel OneDrive geen bestandstype blokkeert, kan uw systeembeheerder voorkomen dat specifieke bestanden worden gesynchroniseerd als u OneDrive voor Bedrijven gebruikt.

Maximale bestandsgrootte

Als u grote bestanden probeert te synchroniseren, zorg er dan voor dat ze de 20 GB-grootte niet overschrijden. Als het bestand gelijk is aan of groter is dan 20 GB, ziet u het bericht ‘Dit bestand is te groot om te uploaden’ of ‘Verklein de bestandsgrootte om te uploaden naar’ foutberichten.

In het geval dat u grote bestanden moet synchroniseren, moet u bestandscompressie gebruiken of een andere oplossing kiezen om die bestanden te beschermen, bijvoorbeeld op een andere cloudservice of externe opslag.

Voorkomen van synchronisatieproblemen met OneNote

Het is goed mogelijk dat u OneNote notitieblokken in OneDrive opslaat, de notitie app gebruikt echter een ander synchronisatieproces.

Als u een notitieblok wilt delen, moet u deze beschikbaar stellen voor andere gebruikers die de OneNote app gebruiken. Wanneer u OneNote probeert te delen met OneDrive, zult u tegen synchronisatieproblemen aanlopen.

Netwerk shares worden niet ondersteund

Als u de OneDrive-map naar een andere locatie wilt verplaatsen, moet u er rekening mee houden dat de app geen toegewezen stations of gedeelde netwerk mappen ondersteunt en dat de synchronisatie daarom niet werkt.

8. Synchronisatieproblemen oplossen met OneDrive door beschikbare opslag te controleren

Hoewel uw apparaat mogelijk veel vrije ruimte heeft, stopt uw ​​synchronisatie naar de cloud als uw OneDrive account geen ruimte meer heeft.

Als u de gratis versie van OneDrive gebruikt, kunt u dit probleem meestal verhelpen door een upgrade uit te voeren naar de optie 1TB om een ​​Office 365-abonnement te krijgen of door bestanden te verwijderen die u niet nodig heeft om ruimte te maken voor het oplossen van het synchronisatieprobleem .

Voer de volgende stappen uit om uw OneDrive-opslag te controleren:

  1. Klik op de OneDrive knop rechts onder in de hoek.
  2. Klik op de optie Meer. (Indien van toepassing)
  3. Klik op de optie Instellingen.
blank
  • Klik op het tabblad Account.
  • Bevestig de beschikbare ruimte op uw OneDrive account.
blank

Als u de stappen hebt voltooid en de opslaglimiet bijna in de buurt komt, moet u mogelijk enkele bestanden opruimen of uw account upgraden om het synchronisatieprobleem op te lossen.

9. Synchronisatieproblemen verhelpen door de beveiliging van OneDrive uit te schakelen

Het gebeurt niet vaak, maar soms kunnen de antivirus en firewall voorkomen dat OneDrive uw bestanden correct synchroniseert. Als u vermoedt dat dit het geval is, kunt u deze beveiligingsfuncties uitschakelen om het probleem tijdelijk te bevestigen.

Belangrijk: Hoewel de risico’s van het tijdelijk onbeschermd zijn van uw apparaat relatief laag zijn, wordt aangenomen dat u de gevolgen begrijpt dat het nooit wordt aanbevolen om een ​​computer zonder bescherming te gebruiken.

Uitschakelen van Windows Defender Antivirus

Voer de volgende stappen uit om Windows Defender Antivirus tijdelijk uit te schakelen:

  • Open Windows Beveiliging.
  • Klik op Bescherming tegen virus- en bedreigingsbeveiliging.
  • Klik onder het gedeelte ‘Instellingen voor virus- en dreigingsbeveiliging’ op de optie Instellingen beheren.
blank
  • Schakel de realtime beveiligingstuimelschakelaar uit.
blank

Nadat u de stappen hebt voltooid, controleert u of OneDrive correct werkt en vergeet u niet om de “Real time beveiliging” opnieuw in te schakelen of door uw computer opnieuw op te starten.

Uitschakelen van Windows Defender Firewall

Voer de volgende stappen uit om Windows Defender Firewall uit te schakelen:

  1. Open Windows Beveiliging.
  2. Klik op Firewall en netwerkbeveiliging.
  3. Klik op de Particulier netwerk optie (of het in te stellen als actief).
blank
  • Schakel de Windows Defender Firewall- tuimelschakelaar uit.
blank

Nadat u de stappen hebt voltooid, controleert u of OneDrive uw bestanden synchroniseert en schakelt u vervolgens “Windows Defender Firewall” opnieuw in.

Als u een antivirus of firewall van derden gebruikt, raadpleegt u de website voor softwareverkoper ondersteuning voor specifieke informatie over het uitschakelen van de beveiligingsfunctie.

Proxy instellingen uitschakelen

OneDrive biedt geen ondersteuning voor geverifieerde proxy’s. Als dit uw situatie is, wilt u deze functie tijdelijk uitschakelen om te zien of het synchronisatieprobleem met deze stappen wordt opgelost:

  1. Open Instellingen .
  2. Klik op Netwerk en internet .
  3. Klik op Proxy .
  4. Schakel in het gedeelte ‘Automatische proxy configuratie’ de schakelknop Instellingen automatisch detecteren in.
  5. Schakel de schakelaar voor het instellen van installatiescript uit .
  6. Schakel onder het gedeelte ‘Handmatig proxy instellen’ de schakelaar voor het gebruik van een proxyserver uit .
blank

Nadat u de stappen hebt voltooid, moet de synchronisatie client beginnen met het synchroniseren van uw bestanden naar de cloud en op verschillende apparaten.

10. Synchronisatieproblemen oplossen met de OneDrive app voor het opnieuw instellen

OneDrive bevat ook een optie om de desktop client te resetten die vaak synchronisatieproblemen op uw computer kan oplossen.

Voer de volgende stappen uit om de OneDrive app opnieuw in te stellen:

  1. Open Start .
  2. Zoek naar opdrachtprompt , klik met de rechtermuisknop op het bovenste resultaat en selecteer de optie Uitvoeren als beheerder .
  3. Typ de volgende opdracht en druk op Enter :
%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
blank
  • Open Start .
  • Zoek naar OneDrive en klik op het bovenste resultaat om de app te starten.

Nadat u de stappen hebt voltooid, reset OneDrive alle instellingen en voert na het proces een volledige her synchronisatie uit.

11. Synchronisatieproblemen oplossen met de OneDrive app voor opnieuw installeren

U kunt ook de app opnieuw verwijderen en op uw computer installeren om synchronisatieproblemen met OneDrive op Windows 10 op te lossen.

Verwijderen van OneDrive

Volg deze stappen om OneDrive van Windows 10 te verwijderen:

  1. Open Instellingen.
  2. Klik op Apps.
  3. Klik op Apps en Onderdelen.
  4. Selecteer de OneDrive app in het gedeelte ‘Apps en onderdelen’.
  5. Klik op de knop Verwijderen.
blank
  • Klik nogmaals op de knop Verwijderen.

Zodra u de stappen hebt voltooid, wordt OneDrive van uw computer verwijderd.

Installatie van OneDrive

Ga als volgt te werk om OneDrive op Windows 10 te installeren:

  1. Open de OneDrive- website.
  2. Klik onder de knop “Start OneDrive” op de koppeling Klik hier om te downloaden en sla het bestand op.
  3. Dubbelklik op de OneDriveSetup.exe om het installatieprogramma te starten.
blank

Tip: als de computer de nieuwste versie gebruikt, wordt de installatie automatisch beëindigd.

  • Open Start .
  • Zoek naar OneDrive, klik op het bovenste resultaat om de app te starten.

Nadat u de stappen hebt voltooid, voegt het installatieprogramma de meest recente versie van OneDrive toe, hopelijk voor het oplossen van de synchronisatiekwesties.

12. Hoe lost u synchronisatieproblemen op met OneDrive; Office opnieuw installeren

Microsoft Office veroorzaakt soms conflicten met de OneDrive-synchronisatieclient en het opnieuw installeren van de reeks apps kan het probleem verhelpen.

Office verwijderen

Voer de volgende stappen uit om Office te verwijderen:

  1. Open Instellingen.
  2. Klik op Apps.
  3. Klik op Apps en Onderdelen.
  4. Selecteer Microsoft Office.
  5. Klik op de knop Verwijderen.
blank
  • Klik nogmaals op de knop Verwijderen.

Nadat u de stappen hebt voltooid, kunt u de reeks apps opnieuw installeren om te zien of het probleem is opgelost met OneDrive.

Office installeren

Om Office te installeren, gebruikt u deze stappen:

  1. Open de Office- website.
  2. Log in met het Microsoft-account dat is gekoppeld aan Office.
  3. Klik op de knop Office installeren.
blank
  • Dubbelklik op het installatieprogramma om Office te installeren.

Zodra u de stappen hebt voltooid, zou OneDrive niet langer conflicteren met Office en zouden uw documenten en andere bestanden normaal moeten worden gesynchroniseerd.

Ten slotte

We richten ons in dit artikel op de consumentenversie van OneDrive, maar de meeste tips helpen ook bij het oplossen van synchronisatieproblemen met OneDrive voor Bedrijven.